maandag 23 februari 2015

Tongval

Ik: "Goh, volgens mij heb ik best een Italiaanse tongval".

Vriend M.: "Goh, laat eens zien." ~KLIK~

zaterdag 21 februari 2015

Bloemen

Vandaag ging in naar de bloemenwinkel om een boeket bloemen te kopen. Ik houd van bloemen. Vaak geef ik dan een boeket bloemen aan iemand; zomaar of voor een speciale gelegenheid.

Er lagen mooie boeketten in de winkel. Natuurlijk weer een hele uitdaging om te kiezen. Uiteindelijk was mijn keuze gevallen om een mooi bosje met roze bloemen tinten. 

Ik liep met die bos bloemen naar de kassa en opeens lag daar een prachtig kunstwerk. Ik gaf de man een groot compliment over deze bijna buitenaardsachtige kleuren. Hij vertelde mij dat dit niet zomaar een werkje van hem was. Dit was een rouwboeket voor een doodgeboren tweeling; een jongen en een meisje. En met deze passende kleuren zij aan zij was dit een mooi en waardig afscheid, aldus de bloemist.

zaterdag 31 januari 2015

Verlangen

"'Verlangen' is het mooiste stadium van de liefde", zei een vrouw laatst bij een talkshow op televisie. Nou, sodemieter op. Als er één ding is wat wel het meest frustreert, is iets diep van binnen willen terwijl dat 'iets' je niet gegeven wordt.


Week van de poëzie.

Deze week is het de week van de poëzie. Vandaag was ik met vriendin A. in de boekhandel en daar lagen verschillende bundels met gedichten en versjes. Een van deze bundels was het boekje met als titel "Versjes van Lars". Erg leuke gedichtjes over liefde en seks! Aanrader om te lezen.

dinsdag 18 maart 2014

Twee goede doelen in één klap!

Vinden jullie deze niet enig? Dit zijn TOMS en met blote voeten zitten deze schoenen het lekkerst. Ik voorspel dat ze lekker hip worden dadelijk in de lente of in het zomerseizoen. TOMS zijn verkrijgbaar in de winkel of via de website. Ze werken samen met de stichting 'One for One'. Voor elk paar dat men koopt, wordt een arm kindje voorzien van ook een paar schoenen. Dat zijn dus twee goede doelen in één klap: jezelf en de arme kindjes. Ik zou zeggen: "Doen!"

maandag 8 juli 2013

Ik ben benieuwd

Ik kwam dit filmpje op internet tegen. In het filmpje worden mensen geïnterviewd met de vraag of ze een mobiele telefoon hebben. Allemaal antwoorden zij ontkennend: "Waarom hebben we een mobiele telefoon nodig, dat is toch onhandig?" Het illustreert hoe snel de wereld, maatschappij en natuurlijk ook de techniek in meer dan 10 jaar tijd kunnen veranderen. Wie had bedacht dat wij anno 2013 met smartphones lopen en 24/7 met elkaar in contact kunnen blijven? Niemand niet. Ik ben benieuwd wat de techniek over 10 jaar heeft bereikt. Hebben we dan geurtelevisie? Praten we dan tegen spraakcomputers in plaats van ons zoekopdracht in te tikken op google? We zullen het zien. Ik ben benieuwd!

zondag 23 juni 2013

Het gras is niet altijd groener aan de overkant.

Laatst was ik in de Albert Heijn met mijn huisgenoot. Voordat wij gaan afrekenen bij de kassa vinden we het altijd leuk om eens even langs de tijdschriften te lopen. Zo ook deze ene keer. Uit het ene rek stak de Viva om haar mooie blauw kleur met kop en schouders boven uit. De moeite waard om er eens even in te kijken. De Viva - vooral een vrouwenblad - is ook beroemd om haar rubriek de 'Anybody'. Hier laten willekeurige mensen zich naakt fotograferen, zonder hoofd. Daaronder staat een verhaal hoe hij/zijn tegen zijn/haar lichaam aankijkt. Deze keer was het een vrouw. Naast het feit dat er wel wat kilootjes af konden, was het geen naar gezicht. In tegenstelling tot haar verhaal onder de foto: het was één en al negativiteit. Ze vond dat ze een afgrijselijk lijf had en ze durfde zichzelf niet in de spiegel te zien. Wij vonden zelf dat het erg meeviel. Zo afgrijselijk was het toch niet?

Waarom zien veel mensen zichzelf vaak zo negatief? De verklaring is heel simpel: het komt door deze maatschappij waarin wij tegenwoordig leven. Een maatschappij die sterk gericht is op het uiterlijk en niet op het innerlijk. De media speelt hierbij een enorme rol. Mensen zien alleen maar één soort type mens in de media en dat is blijkbaar het soort mens dat nagestreefd moet worden. En ironisch genoeg doet onbewust aan mee. Ik dus ook. Neem dan een goede raad van mij aan: het gras is niet altijd groener aan de overkant. Vaak wordt gedacht dat alles veel beter gaat als je er veel knapper uitziet, mooier lichaam hebt, slimmer of rijk bent. Mijn inziens is dat heel erg onterecht. Het is een feit dat ieder mens in zijn leven te maken krijgt met de minder leukere kanten. Immers, het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. En zoals Heddy Lester het in 1977 zong: 'In de malle molen van het leven, draai je allemaal je eigen rondje mee'.

Om weer terug te komen op de blote mevrouw uit de Viva. Zij ziet zichzelf heel erg lelijk en DENKT dat zij een afgrijselijk lijf heeft. Dat denken veroorzaakt bij haar een negativiteit. Heel jammer, want ieder mens is uniek en verdient een plaatsje op de wereld om te bestaan. Denk daarom altijd positief, want positieve gedachten brengen positieve gevolgen met zich mee.

Tijdens het hardlopen loop ik vaak langs het Doelenplein in Delft. Op de gevel van een huis staat in witte koeienletters: 'WEES BLIJ'. Dat is een goed motto om te eindigen: 'schijt hebben en wees blij.