maandag 23 februari 2015
zaterdag 21 februari 2015
Bloemen
Vandaag ging in naar de bloemenwinkel om een boeket bloemen te kopen. Ik houd van bloemen. Vaak geef ik dan een boeket bloemen aan iemand; zomaar of voor een speciale gelegenheid.
Er lagen mooie boeketten in de winkel. Natuurlijk weer een hele uitdaging om te kiezen. Uiteindelijk was mijn keuze gevallen om een mooi bosje met roze bloemen tinten.
Ik liep met die bos bloemen naar de kassa en opeens lag daar een prachtig kunstwerk. Ik gaf de man een groot compliment over deze bijna buitenaardsachtige kleuren. Hij vertelde mij dat dit niet zomaar een werkje van hem was. Dit was een rouwboeket voor een doodgeboren tweeling; een jongen en een meisje. En met deze passende kleuren zij aan zij was dit een mooi en waardig afscheid, aldus de bloemist.
zaterdag 31 januari 2015
Verlangen
Week van de poëzie.
Deze week is het de week van de poëzie. Vandaag was ik met vriendin A. in de boekhandel en daar lagen verschillende bundels met gedichten en versjes. Een van deze bundels was het boekje met als titel "Versjes van Lars". Erg leuke gedichtjes over liefde en seks! Aanrader om te lezen.
dinsdag 18 maart 2014
Twee goede doelen in één klap!
Vinden jullie deze niet enig? Dit zijn TOMS en met blote voeten zitten deze schoenen het lekkerst. Ik voorspel dat ze lekker hip worden dadelijk in de lente of in het zomerseizoen. TOMS zijn verkrijgbaar in de winkel of via de website. Ze werken samen met de stichting 'One for One'. Voor elk paar dat men koopt, wordt een arm kindje voorzien van ook een paar schoenen. Dat zijn dus twee goede doelen in één klap: jezelf en de arme kindjes. Ik zou zeggen: "Doen!"
maandag 8 juli 2013
Ik ben benieuwd
zondag 23 juni 2013
Het gras is niet altijd groener aan de overkant.
Waarom zien veel mensen zichzelf vaak zo negatief? De verklaring is heel simpel: het komt door deze maatschappij waarin wij tegenwoordig leven. Een maatschappij die sterk gericht is op het uiterlijk en niet op het innerlijk. De media speelt hierbij een enorme rol. Mensen zien alleen maar één soort type mens in de media en dat is blijkbaar het soort mens dat nagestreefd moet worden. En ironisch genoeg doet onbewust aan mee. Ik dus ook. Neem dan een goede raad van mij aan: het gras is niet altijd groener aan de overkant. Vaak wordt gedacht dat alles veel beter gaat als je er veel knapper uitziet, mooier lichaam hebt, slimmer of rijk bent. Mijn inziens is dat heel erg onterecht. Het is een feit dat ieder mens in zijn leven te maken krijgt met de minder leukere kanten. Immers, het leven is niet altijd rozengeur en maneschijn. En zoals Heddy Lester het in 1977 zong: 'In de malle molen van het leven, draai je allemaal je eigen rondje mee'.
Om weer terug te komen op de blote mevrouw uit de Viva. Zij ziet zichzelf heel erg lelijk en DENKT dat zij een afgrijselijk lijf heeft. Dat denken veroorzaakt bij haar een negativiteit. Heel jammer, want ieder mens is uniek en verdient een plaatsje op de wereld om te bestaan. Denk daarom altijd positief, want positieve gedachten brengen positieve gevolgen met zich mee.
Tijdens het hardlopen loop ik vaak langs het Doelenplein in Delft. Op de gevel van een huis staat in witte koeienletters: 'WEES BLIJ'. Dat is een goed motto om te eindigen: 'schijt hebben en wees blij.

